Een roll up banner is een krachtig en effectief reclamemiddel
Met een roll up banner (ook wel rolbanner of beursbanner genoemd) vertel je snel en effectief een boodschap aan je doelgroep. Het is ontzettend populair op beurzen, winkels en talloze andere gelegenheden. Dat is ook niet zo gek, het is namelijk een krachtig reclamemiddel. Daarnaast is het heel eenvoudig om het complete systeem op te zetten en te vervoeren. Het doek zit strak opgerold in het case-systeem, waardoor het een zeer compact product is. Met de handige draagtas neem je de banner overal mee naartoe. Een groot voordeel is dat een banner binnen 30 seconden is opgezet. Je hebt dan direct een professionele display met een groot bereik!
Inhoud van dit artikel:
- Tips voor een krachtige boodschap
- Voor welke gelegenheden is een roll up banner geschikt?
- Welke banner formaten heeft Beursbanner.nl?
- De voordelen van roll up banners
- Roll up banner bestellen
Tips voor een krachtige boodschap
Tips nodig voor een krachtige boodschap? Dan raden we aan om rekening te houden met een aantal punten. We hebben een stappenplan opgesteld die je kunt gebruiken om het meeste uit jouw banner te halen. Uiteraard passen wij deze stappen zelf ook toe als wij aan de slag gaan met een ontwerp voor onze klanten.
Bannertip 1: Kies het doel van je boodschap
Probeer allereerst een goed beeld te schetsen van de boodschap die je wilt vertellen. Het is daarbij zinvol om te kijken naar het doel van wat je wilt laten zien. Enkele voorbeelden zijn:
- Bedrijf promoten;
- Product promoten;
- Diensten promoten;
- Informatie delen;
- Beschrijving van vacature;
- Overzicht met een prijslijst;
- Etc.
Banner tip 2: Less is more
Hou er rekening mee dat mensen altijd haast hebben. Een banner valt goed op, maar mensen nemen doorgaans niet de tijd om uitgebreid te gaan lezen wat er op jouw banner vermeld staat. Ze lopen er snel langs, vooral op een grote beurs of in een drukke winkel. Vertel daarom niet teveel: Less is more! Houd je boodschap kort en krachtig en kies (zoals genoemd in tip 1) maar één boodschap die je wilt vertellen. Probeer zoveel mogelijk irrelevante informatie weg te halen. Hou het kort, krachtig en blijf bij je punt.
Banner tip 3: Zorg voor voldoende contrast
Als jij afbeeldingen, logo’s en lettertypes wilt gebruiken op een banner dan raden we aan om rekening te houden met voldoende contrast. Een donker logo valt snel weg op een afbeelding. Let daarom altijd goed op de achtergrondkleur en de kleur van de letters. Zorg er voor dat alles zowel van dichtbij als veraf goed te lezen is. Uiteraard houden wij hier altijd rekening mee in een ontwerp. Toch is het zinvol om hier goed over na te denken als je op zoek gaat naar mooie afbeeldingen voor jouw roll up banner.
Tip: zorg ervoor dat je afbeeldingen van goede kwaliteit gebruikt met een hoge resolutie. Voor banners geldt een minimale resolutie van 150 dpi. Als je hier hulp bij nodig hebt, neem dan gerust contact met ons op!
Voor welke gelegenheden is een roll up banner geschikt?
Een roll up banner is breed inzetbaar en daarom vinden wij het zo’n gaaf product. Het is geschikt voor vrijwel alle gelegenheden en werkt uitstekend om iets onder de aandacht te brengen. Hoewel het vaak wordt ingezet voor reclamedoeleinden, kan het ook prima ter ondersteuning van o.a. presentaties en winkels worden gebruikt. Vooral op beurzen zijn roll up banners niet meer weg te denken. Vandaar dat het ook vaak een beursbanner wordt genoemd (en wij deze toffe domeinnaam www.beursbanner.nl gebruiken). Om een idee te geven waar een banner voor te gebruiken is beschrijven we hier een aantal opties:
- Beurzen;
- Winkels;
- Evenementen;
- Kantoren;
- Congressen;
- Campagnes;
- Restaurants;
- Presentaties;
- Etc.
Welke banner formaten heeft Beursbanner.nl?
Wij hebben diverse opties beschikbaar op onze webshop:
- Roll up banner S (85 x 200 cm): een smalle banner met een prima bereik.
- Roll up banner M (100 x 200 cm): een medium banner met een groot bereik.
- Roll up banner L (120 x 200 cm): een large banner met een robuuste uitstraling.
- Roll up banner XL (200 x 300 cm): een extra grote banner met een ontzettend groot bereik.
Welke roll up banner het meest geschikt is hangt af van zowel de ruimte als de situatie waarin je de banner gaat gebruiken. Ook speelt de boodschap een belangrijke rol. Onze tip is om daarom om deze 3 punten als basis te nemen voor het maken van een keuze. Wil je graag advies op maat? Neem dan gerust contact op. Samen kunnen we kijken naar de meest ideale banner voor jouw reclame boodschap.
De voordelen van roll up banners
Naast dat het een simpele en effectieve manier is om een reclameboodschap te verspreiden, straal je al snel professionaliteit uit met een banner. Uiteraard speelt de kwaliteit van het ontwerp, doek en materiaal hier ook een grote rol in. Gelukkig doen wij er alles aan om jouw boodschap op de juiste manier te presenteren. De voordelen van een roll up banner op een rij:
- Simpele en effectieve manier voor jouw reclameboodschap;
- Zeer flexibel in te zetten;
- Zeer licht in gewicht;
- Neemt weinig ruimte in beslag;
- Opgezet en afgebroken binnen 30 seconden;
- Eenvoudig te vervoeren (met onze handige draagtas);
- Duurzaam en sterk materiaal;
- Bonustip: extra opvallen? Kies dan een gave spotlight!
Roll up banner bestellen
Ben jij overtuigd van de kracht van roll up banners? Dan kun je deze eenvoudig bestellen op onze webshop. Het grote voordeel van onze bestelmodule is dat je direct al jouw wensen kunt beschrijven m.b.t. het ontwerp. Daarnaast krijg je meteen de mogelijkheid om bestanden te uploaden zoals logo’s, teksten en afbeeldingen. Hierdoor kost het weinig tijd om jouw wensen door te geven en nemen wij al het werk uit handen. Zo heb jij meer tijd voor andere dingen binnen jouw bedrijf!
Related Posts
Geef een antwoord Reactie annuleren
Categorieën
- Beurstips (1)
Aanbevolen artikelen
Daarom kiest u voor ons!
Professioneel ontwerp v.a €75,- Levering in Nederland & Belgïe Eigen ontwerp ook mogelijk
Spoedlevering mogelijk
Keuze uit diverse banners